Serdecznie zapraszamy do naszego Przedszkola:
- Wszystkich rodziców, którzy pragną aby ich dziecko, mając zapewnione poczucie bezpieczeństwa, wkraczało w samodzielność, miło i twórczo spędzało czas.
- W naszym Przedszkolu dzieci zdobędą wiedzę i umiejętności umożliwiające im bezstresowy start w szkole.
- Wychowankom stwarzamy serdeczną, troskliwą opiekę, indywidualne podejście do każdego dziecka oraz ciepłą sprzyjającą rozwojowi atmosferę.
- Wszystkim podopiecznym dajemy możliwość poznania swojego rodzinnego miasta i jego najbliższych okolic, tak by mogli stać się świadomymi obywatelami, związanymi uczuciowo z Krakowem. Zapewniamy warunki, które pozwolą dzieciom poznać historię, kulturę, tradycję Krakowa i regionu.
- Uwrażliwiamy naszych wychowanków na potrzeby drugiego człowieka i środowiska, w którym żyje.
- Zdobytą przez dzieci wiedzę i doświadczenie wykorzystujemy do rozwijania ich zdolności i zainteresowań artystycznych.
- Przygotowujemy dzieci do prezentowania swoich osiągnięć w środowisku poza przedszkolnym.
- Rozbudzamy u dzieci zainteresowania historią, kulturą i sztuką.
- Dzieciom o specyficznych potrzebach edukacyjnych zapewniamy opiekę logopedyczną, psychologiczną i pedagogiczną. Każdy rodzic otrzymuje z naszej strony rzetelną informację o swoim dziecku, a w razie potrzeby może liczyć na poradę i pomoc pedagogiczno-psychologiczną. Ponadto nasze działania wspierane są przez specjalistów z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej mającej swoją siedzibę w Krakowie na ul. Popławskiego 17.
- Dzieciom zdolnym stwarzamy możliwość rozwoju swoich pasji poprzez udział w bezpłatnych zajęciach muzyczno- rytmicznych oraz kołach zainteresowań funkcjonujących na terenie naszego przedszkola (koło muzyczne, koło plastyczne, koło taneczne).
- Wszystkie chętne dzieci mają możliwość pobierania bezpłatnej nauki języka angielskiego, religii i gimnastyki korekcyjnej.
- Systematycznie włączamy rodziców naszych wychowanków w realizację zaplanowanych zadań.
- Rodzice mają możliwość wyboru ilości posiłków z jakich będzie korzystało dziecko (śniadanie, obiad, podwieczorek). W jadłospisie przedszkola uwzględnia się indywidualne potrzeby dietetyczne (alergie pokarmowe).
Ramowy rozkład dnia:
630 – 815 schodzenie się dzieci, zabawy dowolne pod kierunkiem nauczyciela, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne
815 – 830 przygotowanie do śniadania, rozwijanie umiejętności samoobsługowych i higienicznych
830 – 900 śniadanie
900 – 930 przygotowanie do zajęć programowych
930 – 1145 zajęcia programowe, spacery, zabawy ruchowe w ogrodzie lub sali, zajęcia rozwijająca zainteresowania artystyczne
1200 – 1230 obiad, wdrażanie dzieci do kulturalnego zachowania się w czasie posiłku oraz czynności porządkowych po zakończeniu obiadu
Dzieci młodsze – grupy I i II
1230 – 1400 przygotowanie do odpoczynku poobiedniego „leżakowanie”
1400 – 1430 przygotowanie do podwieczorku
1430 – 1445 podwieczorek
1445 – 1700 praca indywidualna z dzieckiem, zabawy dowolne pod kierunkiem nauczyciela w ogrodzie lub sali
Dzieci starsze – grupy III – VI
1230 – 1300 poobiedni relaks – słuchanie bajek, muzyki
1300 – 1415 praca indywidualna z dzieckiem, zabawy dowolne pod kierunkiem nauczyciela, zajęcia dodatkowe
1415 – 1430 przygotowanie do podwieczorku
1430 – 1445 podwieczorek
1445 – 1700 praca indywidualna z dzieckiem, dowolna działalność dzieci pod kierunkiem nauczyciela w ogrodzie lub sali, zajęcia dodatkowe.
Nasze atuty:
Cele jakie sobie stawiamy osiągamy poprzez:
- wykształconą, ciągle podnoszącą swoje kwalifikacje kadrę pedagogiczną, wspomaganą przez fachowy personel obsługi.
- systematyczne doposażanie bazy przedszkolnej w zabawki i pomoce dydaktyczne.
- częsty kontakt dzieci ze sztuką, muzyką i formami teatralnymi.
- uczestnictwo dzieci w konkursach, imprezach i warsztatach organizowanych przez różne instytucje i placówki kulturalne.
- indywidualizację procesu nauczania i wychowania z uwzględnieniem poziomu rozwoju każdego dziecka.
Dzieci korzystają z :
- jasnych przestronnych, kolorowo umeblowanych sal, bogato wyposażonych w zabawki i pomoce dydaktyczne
- dużego ogrodu
- nowocześnie wyposażonych łazienek
KONCEPCJA PRACY
SAMORZĄDOWEGO PRZEDSZKOLA NR 43
W KRAKOWIE
Podstawa prawna:
1. Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1043 z 2006 z późn. zm)
2. Rozporządzenie MEN z dnia 7 października 2009r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324)
3. Statut Samorządowego Przedszkola Nr 43 w Krakowie
Wizja
Nasze Przedszkole
- jest miejscem bezpiecznym, otwartym na potrzeby wychowanków i ich Rodziców
- wspomaga wszechstronny i harmonijny rozwój dzieci, ułatwiając podjęcie nauki w szkole.
- wprowadza swoich wychowanków w świat różnych dziedzin sztuki
- dysponuje wysoko wykwalifikowaną i kompetentną kadrą pedagogiczną
- zapewniamy bezpieczny pobyt, serdeczną troskliwą opiekę, wspieramy rodziców w procesie wychowania.
- wpajamy zasady dobrego wychowania, uczymy szacunku dla drugiego człowieka oraz wrażliwości na potrzeby bliźnich,
- wyposażamy dzieci w wiedzę i umiejętności gwarantujące osiągnięcie gotowości szkolnej
- rozbudzamy ciekawość poznawczą i rozwijamy aktywność twórczą dzieci,
- stwarzamy dzieciom warunki do rozwijania swoich zainteresowań
i zdolności artystycznych oraz prezentowania swoich osiągnięć
w środowisku poza przedszkolnym. - umożliwiamy dzieciom kontakt z historią i sztuką, dzięki czemu wzbogacają oni swoje doświadczenia artystyczne oraz stają się wrażliwymi odbiorcami sztuki
Misja
W naszym przedszkolu
Cel główny:
Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole, uczestniczenia w życiu społecznym, radzenia sobie w różnych sytuacjach życiowych
Cele priorytetowe:
- Stymulowanie twórczej aktywności dziecka w celu rozwijania indywidualnych zdolności artystycznych.
- Rozwijanie wrażliwości estetycznej poprzez poznawanie różnych dziedzin sztuki.
- Ukształtowanie pozytywnego stosunku do siebie, świata i wartości.
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez samodzielne, dokładne
i rzetelne wywiązywanie się z podejmowanych zadań, szacunku do pracy swojej i innych.
Model wychowanka
Wychowanek Przedszkola Nr 43:
- zna i potrafi korzystać z najbliższego otoczenia społecznego, przyrodniczego i technicznego
- jest wrażliwym odbiorcą różnych dziedzin sztuki, chętnie z nią obcuje oraz uczestniczy w jej tworzeniu
- wyraża zainteresowanie tworzeniem, odkrywaniem
- poszukuje indywidualnych rozwiązań, przejawia indywidualny styl myślenia
- potrafi działać, doświadczać, badać, eksperymentować, korzystać z różnych źródeł wiedzy
- przejawia chęć poznawania świata
- potrafi przestrzegać norm zachowań społecznie akceptowanych
- posiada umiejętność współżycia w grupie, poszanowania i respektowania praw innych
- radzi sobie z własnymi emocjami i właściwie reaguje na przejawy emocji innych oraz kontroluje własne zachowanie
- jest dobrze wszechstronnie przygotowany do podjęcia nauki w szkole
Działania podejmowane przez:
Dzieci:
- aktywny udział w zajęciach dydaktycznych i zabawach
- uczestnictwo w zajęciach kół zainteresowań i innych zajęciach dodatkowych
- udział w różnorodnych konkursach
- uczestnictwo w wycieczkach i imprezach okolicznościowych
Nauczycieli:
- stałe pogłębianie wiedzy i doskonalenie warsztatu pracy
- stwarzanie sytuacji edukacyjnych umożliwiających wszechstronny rozwój dziecka
- poznawanie i zaspokajanie potrzeb dzieci, indywidualizacja pracy
- stała obserwacja postępów dziecka i określanie gotowości szkolnej
- ścisła współpraca z rodzicami, doradztwo pedagogiczne